Bilgi Sistemleri Entegrasyon Müdürlüğü Entegrasyonları
- İnsan Kaynakları Sisteminden Akademisyen ve İdari Çalışan Bilgilerinin Günlük Otomatik Aktarılması
Üniversitemizde işe yeni başlayan veya işten ayrılan idari ve akademik personelin bilgileri her gün otomatik olarak SAP IK sisteminden çekilir ve merkezi bir alanda tutulur.Bu alandan üniversitemizin diğer sistemlerine bağlantılarla kontrolü sağlanır.Web sayfalarımızda bulunan kadromuz alanları otomatik olarak oluşturulur. Rehber sayfaları bu alandan otomatik olarak oluşur. Yöksis sisteminden akademik özgeçmiş bilgilerinin çekilmesi bu bilgilerden yapılır. Öğrenci Bilgi sistemindeki akademisyenlerin hesap bilgileri bu şekilde otomatik kontrol edilir. Eğer bir kişi işe yeni girerse veya ayrılırsa tüm sayfalarda bir insan güncellemesi olmadan otomatik eklenir veya sayfalardan çıkar. - YÖKSİS Sisteminden Akademisyenlerimizin Özgeçmiş Bilgilerinin Aktarılması
Her gece otomatik çalışan yazılımlar ile YÖKSİS sisteminden her çalışan akademik özgeçmiş bilgileri alınmaktadır.Bu bilgilerle her fakülte ve bölüm web sayfalarında bulunan kadromuz kısmındaki akademisyenlerimizin özgeçmişler otomatik oluşmaktadır. - Üniversitemizde Tüm izin Taleplerinin Ebys Sisteminden İnsan Kaynakları Sistemine Aktarılması ve İzin Bilgilerinin Otomatik Düşülmesi
Üniversitemizde çalışan idari ve akademik personelin izin talepleri EBYS üzerinden doldurulmaktadır.İzin formu doldurulurken izin talebinde bulunan kişi web servsileri ile SAP IK sisteminden kalan izin gün ve saatlerini görmesi sağlanmaktadır. İzin formu doldurulduktan sonra amirin onayı ile sistem IK SAP sisteminde yaptırılan web servisleri üzerinden izin bilgisinin otomatik işlenmesini ve toplam izin sayısından düşülmesini sağlamaktadır. Bu sayede elle form doldurulması ve sistemlere yetkililer tarafından elle izin verilerinin girişleri kaldırılmıştır. - İnsan Kaynakları Sisteminden İzin bilgilerinin Kartlı Giriş Takip Sistemine Aktarılması
Üniversitemizde akademik ve idari çalışanlarımızın kullandıkları izin bilgileri kartlı giriş sistemi yazılımına her gün otomatik olarak aktarılmaktadır. Bu şekilde gelmeyen ve kartını okutmayan personel bilgilerinin listelerde görülmesi sağlanmıştır. - Öğrenci Bilgi Sistemi ile Finansman SAP sistemini Entegrasyonları
Öğrenci Bilgi Sisteminde öğrenci bilgilerinde oluşan her değişiklik kaydedildiği anda veya ders seçimlerinde öğrenci ders işlemlerini yaptığı anda bilgiler SAP Finansman sistemine web servisi üzerinden aktarılmaktadır. Bu sayede borç bilgilerinin SAP sisteminde oluşması ve öğrenci ücreti hesaplamaları sağlanmaktadır.Ders seçimlerinde borç sorgulama servisi ile ödeme yapılıp yapılmadığı kontrol edilir ve ödeme yapan öğrencilere ders seçimleri ekranları açılır. - Öğrenci Bilgi Sisteminden ( LMS – SAKAI ) Uzaktan Öğrenme Sistemine Bilgi Aktarımları
Öğrenci Bilgi Sisteminde açılan dersler, dersi veren öğretim elemanları, dersi alan öğrenciler bilgileri için web servisleri oluşturulmuştur. Ayrıca günce 3 kez bu bilgileri topluca SAKAI sistemine otomatik aktarımları yapılmaktadır. Açılan derslerin değişiklikler, öğretim üyesi değişiklikleri ve dersi alan öğrencilerin değişiklikleri otomatik olarak SAKAI sistemine yansımaktadır.SAKAI sisteminde yürütülen uzaktan eğitim derslerinin not bilgilerinin Öğrenci Bilgi Sistemine web servisi üzerinden aktarımı sağlanmıştır. - Öğrenci Bilgi Sistemi ile İnsan Kaynakları Sistemi arasında Akademisyen Bilgilerinin Otomatik Kontrol Yazılımı
Her gece otomatik çalışan yazılımla Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinde bulunan akademisyen web servisi ile SAP IK sisteminde bulunan akademisyen bilgileri karşılaştırılmadır.- Tam zamanlı yarı zamanlı bilgileri kontrolleri
- ÖBS ve LDAP sisteminde eposta bilgilerinin doğruluğu kontrolleri
- Akademisyenin aktif veya pasif olması durumu kontrolleri
- Akademisyen ünvan bilgi kontrolleri
Yapılarak ilgili personellere uyarı epostaları otomatik olarak gönderilmektedir.
- Öğrenci Bilgi Sisteminden Tüm Bölümlerin Müfredat, Ders Bologna Bilgilerinin Bölüm/Program web Sayfalarında Otomatik Yansıtılması
Öğrenci bilgi sisteminden müfredat ders bilgilerinin bölüme göre çekip farklı formatta Bölüm/ Program Web sayfalarında otomatik olarak gösterimlerini sağlayan yazılım.Öğrenci bilgi sisteminde bölümün müfredat, ders, kredi vb. bilgilerinde yapılan değişiklik aynı anda web sayfalarına otomatik olarak yansıtılmaktadır. - Ders Yönetim Sistemi ( CMS ) Sisteminden Mali İşler Muhasebe SAP Sistemine Akademisyen Ders Yükü Bilgilerinin Aktarılması
Mali işler müdürlüğü akademisyenlerin verdikleri ders sayılarını, kredi toplamlarını kullanmaktadırlar. CMS sisteminde dersi veren akademisyenlerin toplam ders kredileri, toplam ders saatleri bulunmaktadır. Dersi alan öğrenci sayılarının oranlarına kadar hesaplama yapılmaktadır.Geliştirilen web servisi ile bu bilgiler SAP Muhasebe sistemine aktarımları yapışmaktadır. - Ders Yönetim Sisteminden ( CMS ) Bölüm İnternet Sayfası Kadro Ekranına Servis Dersi Veren Akademisyen Bilgilerinin Aktarılması
Ders Yönetim Sisteminden ( CMS ) bölüm internet sayfası kadromuz ekranına, diğer bölümlerin öğretim üyeleri olup seçilen bölüme ders veren akademisyen bilgilerinin otomatik aktarılması sağlanmıştır.
- Öğrenci E-devletten Kayıt Ekranının Ücret Ödeme Kontrolüyle Açılması
SAP Finansman sisteminden borç ödemesi yapan öğrenciler için Öğrenci Bilgi Sistemi web servisine veri gönderilmesi, OBS sistemi web servisi ile e-devlet sisteminde öğrenci kayıtlanma ekranın açılmasının sağlanması.